Apple Car Play und Android Auto per SW Update?

  • gentleman4ever

    Wo hast Du die Zeitzone eingestellt? Was meinst Du mit alle persönlichen Sachen im Auto löschen??


    Danke im voraus :)

    Unter Einstellungen kann man alle persönlichen Daten löschen... Man wird gefragt ob man das wirklich will -> ja... Die Zeitzone kann man auch unter Einstellungen --> Uhr einstellen... war bei mir auf UK eingestellt... Central Europe ist die richtige...


    VG! 8)

  • Unter Einstellungen kann man alle persönlichen Daten löschen... Man wird gefragt ob man das wirklich will -> ja... Die Zeitzone kann man auch unter Einstellungen --> Uhr einstellen... war bei mir auf UK eingestellt... Central Europe ist die richtige...


    VG! 8)

    Ich nehme an, Du meinst die Einstellungen im System im Fahrzeug? Die Zeitzone habe ich bereits geändert aber ich denke der springende Punkt werden die Daten sowie das Neuanmelden sein ;)

  • Sorry for English. Based on instructions here, succesfully upgraded my TS from MY19 MM17 (without Go / Navi). It took ~ 30min and maybe 7? reboots.

    The car is for Baltic region (TS 2.0 Luxury)

  • Ich nehme an, Du meinst die Einstellungen im System im Fahrzeug? Die Zeitzone habe ich bereits geändert aber ich denke der springende Punkt werden die Daten sowie das Neuanmelden sein ;)

    Denke beides... :/ In einem anderen Forum stand dass die Dienste mit der falschen Zeitzone nicht aktiviert werden können... das hat mich darauf gebracht...


    Egal es läuft jetzt... Bin froh mich getraut zu haben, auch wenns Nerven gekostet hat ?

  • Bei Amazon gibt es ein Kabel, das vom USB Port aus sauber direkt nach 90° unten die Leitung wegführt und der Rest ins Handschuhfach sollte auch kein Stress sein...

    Kannst du bitte mal den Link posten, welches Kabel du meinst? Ich habe einige Kabel gefunden, aber der 90° Winkel ist jeweils zur Seite nicht nach unten.

    03/2011 bis 06/2020: Toyota Auris 1.33 VVT-i Life+ regentblau

    Seit 06/2020: Toyota Corolla TS 1.8 Hybrid Selection bicolor platinsilber/schwarz

  • Kannst du bitte mal den Link posten, welches Kabel du meinst? Ich habe einige Kabel gefunden, aber der 90° Winkel ist jeweils zur Seite nicht nach unten.

    gerne:


    KABEL - mit Winkel:

    https://www.amazon.de/dp/B00OHW9WYW/ref=cm_sw_r_cp_apa_i_gkSsFbXJG6WYM


    HUB:

    https://www.amazon.de/dp/B07L32B9C2/ref=cm_sw_r_cp_apa_i_OlSsFbWVGE6VH


    KABEL - von Hub zu Handy (USB-C):

    https://www.amazon.de/dp/B01HF0YGCK/ref=cm_sw_r_cp_apa_i_XmSsFb1P7NE1Y


    Der Hub passt super seitlich per doppelsetigem Klebeband an die Wand vom Handschuhfach... der Hub passt dort genau in die Vertiefung... Höhe ist auch kein Problem... hab den Hub schon zuhause nur leider mit kurzem Anschluss... der im Link hat 60cm... mit der Verlängerung samt Winkel sollte es reichen um ins Handschuhfach bequem zu kommen... überschüssiges Kabel kommt unter/hinter die Fußbodenverkleidung...


    Wollte erst in das Fach unter der Armauflage verlegen... Aber ohne Bohren wird das nix rechtes... Die 12V Steckdose sitzt auch recht streng... war mir in Summe zu riskant... zumal es dann auch recht eng dort im Fach wird... Handschuhfach ist da komfortabler...


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  • Think both ... : /Another forum said that the services cannot be activated with the wrong time zone ... that made me think so ...


    It doesn't matter now ... I'm glad I dared, even if it took a lot of nerves ?


    Hello gentleman4ever,


    Sorry for writing in English (I'm from Italy):


    I followed your very same steps:

    1. Deleted car profile in MyToyota web portal;
    2. Deleted personal data from CY17 multimedia system;
    3. Fixed the timezone in CY17 multimedia system;
    4. Re-registered car VIN on MyToyota web portal;
    5. Re-registered CY17 multimedia system's ID on MyToyota web portal (the new ID, with the last digit incremented by 1);
    6. Configured my.toyota.eu login and password in CY17 multimedia system;
    7. Re-activated Toyota Connected Services from MyT app.


    However, I still get the same "server not available" and "error 4122" as before. Is there something I'm missing?


    I performed the updated following the USB pendrive order:

    1. Run USB1 preparation tasks;
    2. Run USB2 MEU update;
    3. Run USB3 in-place system upgrade;
    4. Updated DCU from 1023 to 1075 and MEU from 1120 to 1140.


    Should I have plugged USB1 back after USB3 update completed successfully?


    Thank you in advance. Any help would be very appreciated.


    Luigi

  • Salve ;)


    What did you first? You must perform the update an then you have to delete the car in your account and now do all the other steps on your "new MM19 System"....


    perhaps Stick 1 after Stick 3 helps... i read this in another forum... good luck :)

  • volley ;)


    What did you first? You must perform the update an then you have to delete the car in your account and now do all the other steps on your "new MM19 System" ....


    perhaps Stick 1 after Stick 3 helps ... i read this in another forum ... good luck :)

    Thank you for your kind reply.


    Yes, I first performed all of the updates, and only when I noticed the error messages ("Server not available", "Error 4122", etc.) I deleted the car profile and tried to re-register everything.


    As noted, I think I followed your same steps, but clearly I missed something... Maybe I did the same steps but in the wrong order, I don't know...

  • volley ;)


    What did you first? You must perform the update an then you have to delete the car in your account and now do all the other steps on your "new MM19 System" ....


    perhaps Stick 1 after Stick 3 helps ... i read this in another forum ... good luck :)


    OK, that was not clear, before, but ...


    ... the upgrade process is comprised of 4 (FOUR) steps, and not just three:


    1. USB1
    2. USB2
    3. USB3
    4. USB1


    The step number 4. is not trivial and should not overlooked. It closes the process and create a new device called "HARMANMM19RETROTOY".


    It requires you to delete the car profile from your account in MyToyota portal in order to add the new multimedia device.


    I strictly advise all my fellow Corolla owners to perform the step number 4. even if everything seems working.


    Cheers,

    Luigi